اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» اجرا می‌شود

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۴۹ ق.ظ

کتابت قرآن کریم

همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح سراسری کتابت قرآن کریم با هدف تجلی  و پیوند برنامه های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه های عمومی با برنامه های ترویج کتابخوانی برگزار می‌شود.

بر این اساس و با توجه به اهانت‌های اخیر به این کتاب مقدس در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیغمبر(ص) دارد، طرح سراسری کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است.  

این طرح که در ایام هفته کتاب از تاریخ ۲۳ الی ۳۰ آبان در ۳۱ استان کشور با اختصاص سهیه کتابت به هر استان اجرا می شود؛ شامل کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه های عمومی هر استان و علاقمندان محافل قرآن و عترت در استان ها تقسیم شده است.  

هر استان با شناسایی علاقعه مندان و تعداد صفحات در اختیار گذاشته شده این ویژه برنامه را برگزار می کند. در پایان نیز با جمع آوری برگه های مرقوم شده به قرآن دست نویس توسط کودکان و نوجوانان در قطع رحلی صحافی شده و نسخه هایی منتشر خواهد شد.

گفتنی است، اجرای طرح سراسری کتابت قرآن کریم ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران به طور رسمی آغاز می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۲۳
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی