اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

این چند کتاب

در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک»، پوستر این چند کتاب با معرفی کتاب‌های «استراتژی اقیانوس آبی»، «استیو جابز غلط کرد با تو»، «پیکان سرنوشت ما» و «داستان‌پردازی با داده‌ها» منتشر شد.


«این چند کتاب» ویژه کسب و کارهای کوچک منتشر شد

«استراتژی اقیانوس آبی: چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن، رقابت بی معنا باشد»
پدیدآور: دبلیو چان کیم؛ مترجم: علیرضا پورممتاز
ناشر: آریانا قلم
تعداد صفحه: ۳۴۴

در استراتژی اقیانوس آبی، نکته اصلی این است که در آن، به‌جای اصرار بر رقابت در بازارهایی با تعداد رقبای بسیار (که از آن اقیانوس سرخ تعبیر می‌کند) به سمت کسب‌وکارهایی بروند که هنوز بازار مشخصی برای آن‌ها شکل نگرفته است و ناشناخته‌اند. شرکت‌ها در این وضعیت با روی آوردن به نوآوری می‌توانند بازارهایی برای محصولات خود به ‌وجود آورند و با بی‌معنا کردن رقابت در ایجاد تقاضای جدید، ارزش شرکت را بالا برده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

در این اثر به مفهوم و اهمیت استراتژی آبی پرداخته شده و چگونگی ایجاد تقاضا و ایجاد بازاری بدون رقابت که منجر به رشد کسب‌وکارها و افزایش سود می‌شود را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.


«این چند کتاب» ویژه کسب و کارهای کوچک منتشر شد

«استیو جابز غلط کرد با تو: خاطرات یک کپی رایتر دون پایه»
پدیدآور: آزاده رحیمی
ناشر: اطراف
تعداد صفحه: ۱۶۸

نویسنده با زبانی طنزآمیز، به بیان تجربیات کاری خود از اکوسیستم‌های مختلف استارت‌آپی می‌پردازد و انتقاداتی را از شرایط موجود در محیط کاری کشور بیان می‌کند. انسجام و فصل‌بندی کتاب مناسب و از جهت آن‌که به شرایط محیط کاری در ایران پرداخته، حاوی نکات مفید و منحصر به فردی است که در بسیاری از آثار ترجمه، دیده نمی‌شود. او ضمن توضیح کلیدواژه‌های مهم در بحث کارآفرینی و استارت‌آپ، به بیان تجربیات شغلی خود، مرتبط با هر یک از این مفاهیم پرداخته است؛ مفاهیمی نظیر نوآوری، تیم‌سازی، استخدام و تعدیل نیرو، شبکه‌سازی، نقش ابزاری به نام لینکدین در شبکه‌سازی، مصاحبه و استخدام، برندینگ، اوکی‌آر، پی‌آر، فرهنگ سازمانی، اپن آفیس، اهمیت توسعه فردی و منتور و... .


«این چند کتاب» ویژه کسب و کارهای کوچک منتشر شد

«پیکان سرنوشت ما: با بهره‌گیری از نوشته‌ها و خاطرات احمد خیام»
پدیدآور: مهدی خیامی
ناشر: نی
تعداد صفحه: ۲۴۶

کتاب در حوزه اقتصاد سیاسی، صنعتی و اقتصاد ایران است و خاطرات احمد خیامی از بنیان‌گذاران شرکت ایران‌ناسیونال، ماشین پیکان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش را روایت می‌کند.

روایت‌های خیامی در کتاب به تاریخ توسعه صنعتی ایران اشاره کرده و حاوی نکات قابل توجهی در این زمینه است. علاوه بر آن کتاب، نکات ارزنده‌ای از صنعت خودروسازی و تاریخ اقتصادی اجتماعی ایران روایت می‌کند.

کتاب خاطراتی از شکست‌ها و پیروزی‌ها، فرازها و فرودهای یک شخص موفق در عرصه صنعت و اقتصاد در فضای کسب‌وکار ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی است و از این حیث نکات بسیار جالب توجهی دارد.


«این چند کتاب» ویژه کسب و کارهای کوچک منتشر شد

«داستان‌پردازی با داده‌ها»
پدیدآور: کول ناسبامرنافلیک؛ مترجم: احسانه مرادیان
ناشر: آریانا قلم
تعداد صفحه: ۲۹۶

تمام نمودارها، جداول و نقشه‌ها، داستانی در پس خود دارند که به تنهایی برای مخاطب گویا نیستند! در این کتاب، که پرفروش‌ترین اثر مدیریت اطلاعات در وب‌سایت آمازون است، به شما گفته می‌شود که چگونه به شکلی اثربخش داستانی که این جداول و نمودارها توان بیانش را ندارند به بهترین شکل به مخاطب ارائه کنید.

بیان اهمیت تعامل سازنده با مخاطب؛ سازوکار انتقال اطلاعات؛ شناسایی عوامل اضافی و حذف آنها در هنگام انتقال اطلاعات؛ اصول ادراک بصری گشتالت؛ چگونگی استفاده هدفمند از ویژگی‌های دریافت ناخودآگاه برای جلب توجه مخاطب و معرفی مفاهیم داستان‌پردازی که انتقال اطلاعات را بهتر می‌کند، برخی از مهمترین مباحث کتاب است؛ در فصل پایانی نیز، ضمن مرور تمام آموزش‌های فصول قبل، فرآیند داستان‌پردازی با داده‌ها با یک مثال واقعی پیش برده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۴
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی