اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

با هدف ترویج و همگانی کردن حمایت از کالای ایرانی و پیشگیری از مصرف کالای قاچاق، مسابقه‌ کتابخوانی با محوریت کتاب «حمایت از کالای ایرانی؛ چرایی، چیستی، چگونگی» با مشارکت دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت نسخه الکترونیک کتاب و کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این مسابقه می‌توانند تا ۳۱ تیرماه به سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی samakpl.ir مراجعه کنند. همچنین امکان به امانت گرفتن کتاب از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور فراهم است.

گفتنی است، کتاب «حمایت از کالای ایرانی؛ چرایی، چیستی، چگونگی» نوشته محمدجواد توکلی از انتشارات شهید کاظمی در ۱۴۴ صفحه، مهم‌ترین مباحث مطرح در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه داده است. این کتاب به بررسی دقیق و علمی چیستی، چرایی و چگونگی حمایت از کالای ایرانی می‌پردازد. حمایت مؤثر نسبت به کالای ایرانی مستلزم توجه به سه بعد شناختی، گرایشی و مهارتی حمایتگرایی است. بعد شناختی حمایتگرایی ناظر بر آگاهی مردم نسبت به ضرورت حمایت از کالای ایرانی و آثار برجسته آن است. افراد باید در بعد گرایشی نیز تمایل به حمایت از کالای ایرانی داشته باشند. هنگامی که این گرایش بعد عاطفی و احساسی نیز پیدا کند، اثربخشی آن افزایش می‌یابد. هنگامی که فرد نسبت به کالای داخلی تعلق عاطفی پیدا کرد، به آن ابراز علاقه کرده، اقدام به مصرف آن کالا می‌کند و دیگران را به هواداری از آن فرا می‌خواند. این همان مقوله‌ای است که از آن با عنوان تعصب نسبت به کالای ایرانی یاد می‌شود. بعد مهارتی نیز ناظر بر توانایی فرد برای اعمال حمایت از کالای ایرانی است. سه بعد شناخت، تمایل و مهارت ناظر به این است که بدانیم حمایت از کالای ایرانی چیست و به چه دلیلی باید انجام گیرد (بعد شناختی)؛ به حمایت از کالای ایرانی تمایل داشته باشیم (بعد گرایشی) و مهارت حمایت از کالای ایرانی را کسب کنیم (بعد مهارتی). بعد مهارتی در سطح کلان مقوله مهمی است. این که بدانیم روش صحیح حمایت از کالای ایرانی چیست، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا حمایت نادرست از صنایع داخلی می‌تواند از منافع آن بکاهد. این کتاب سعی دارد مفاهیم کلیدی حمایت از کالای ایرانی را به صورت خلاصه و در جهت ایجاد فضایی برای تفکر خواننده ایجاد کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۱
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی