اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان، در روز پنجشنبه تاریخ 14 اردیبهشت‌ماه 1402 میثم عظمتی سرپرست اداره شهرستان گلپایگان در جلسه‌ای با حضور علی اصغر خامسی بخشدار مرکزی و عضو و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرها گوگد و گلشهر، همچنین هادی بیاتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی و دهیاران روستاهای پرجمعیت شهرستان گلپایگان (روستاهای سعیدآباد، رباط سرخ، نیوان،زرنجان و ... )در خصوص ترویج کتابخانه‌ها در روستاهای پرجمعیت بحث و تبادل نظر داشتند.

در این جلسه ابتدا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و شاخص‌های جشنواره در سطح روستاهای شهرستان صحبت کردند؛ ایشان در خصوص استفاده از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کمک به ترویج کتابخانه و فرهنگ مطالعه به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم در روستاها یاد کردند.

در ادامه میثم عظمتی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی در خصوص شرایط کتابخانه‌های روستایی و منظور کردن فضاهای فرهنگی و مورد بهره‌برداری قراردادن آن‌ها برای کتابخانه در روستاهای پرجمعیت صحبت کردند. شرایط کتابخانه‌های نهادی روستایی در جلسه توسط ایشان توضیح و تبیین گردید. اهمیت کمک دهیاری‌ها به عنوان تنها سازمان اداری متولی عمرانی روستا برای ایجاد کتابخانه‌های روستایی و کمک به ساخت کتابخانه و منظور کردن در طرح هادی روستاهای شهرستان مورد صحبت قرار گرفت. همچنین اختصاص فضا برای روستاهای کم‌جمعیت به صورت متمرکز در یک روستا و  استفاده از کتابخانه سیّار به عنوان یک مجموعه کتابخانه‌ای برای روستاهای کم‌جمعیت مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان دهیاران روستاها در خصوص شرایط روستاها برای ایجاد فضای کتابخانه‌ای بحث و تبادل نظر کردند؛ و  علی اصغر خامسی بخشدار مرکزی شهرستان به جمع بندی مطالب و ارائه مصوبات جلسه درخصوص تخصیص فضاهای کتابخانه‌ای در روستاهای پرجمعیت و همچنین روستاهای کم جمعیت به صورت متمرکز پرداختند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۷
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی