اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به منظور تقویت هویت ایرانی- اسلامی، امیدبخشی و محرومیت زدایی فرهنگی با ارزیابی عملکرد روستائیان و عشایر سراسر کشور و پشتیبانی از طرح های ابتکاری آن ها در حوزه کتاب و کتابخوانی، به همت اداره کل مجامع و تشکل ها و فعالیت های فرهنگی و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

این جشنواره به دنبال تحقق اهدافی چون ایجاد عدالت فرهنگی؛ تمرکززدایی در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه روستایی و عشایری؛ همسوسازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه ریزی های نهاد های مسئول؛ احیای هویت روستایی و عشایری و سرعت بخشیدن به نهضت توانمند سازی فرهنگی روستائیان و عشایر؛ شناسایی ایده ها و طرح های مرتبط با ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از اجرای آن ها؛ برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان روستاها و عشایر؛ بالا بردن اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان روستایی با مشارکت دادن آن ها در بحث های گروهی؛ عادت دادن دانش آموزان برای مراجعه به کتابفروشی در روستاها و کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کانکسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی و محله ای است.

برای شرکت در این جشنواره فرم ها و برنامه های پیشنهادی روستاها باید به مهر و امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی روستا، مسئول کتابخانه(کتابخانه مساجد و عمومی) یا متولی طرح های کتابخوانی برسد؛ فعالیت ها، مستندات(فیلم، عکس، گزارش، تقدیرنامه فعالیت های شاخص و ابتکاری)، فرم ها و برنامه های پیشنهادی جوامع عشایری باید به امضای دهیار باشد و در همه برنامه ها اعم از اجرا شده یا پبیش بینی شده، اهداف، شیوه اجرای نهادهای مشارکت کننده و نحوه تأمین بودجه باید مشخص و اعلام شود.

شاخص های انتخاب برنامه های ارسالی برای شرکت در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب عبارت است از: تناسب با نیازهای محلی، آیین های بومی و ارزشای دینی و فرهنگی؛ اثرگذاری مستمر در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی؛ بهره مندی از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحد های اجرایی روستا و عشایر؛ پوشش جمعیتی مناسب و توجه به زنان، کودکان و نوجوانان؛ استفاده خلاقانه از فضای مجازی و ظرفیت های ملی و محلی؛ تقویت کننده احساس تعلق ملی و اسلامی، همگرایی دولت و ملت با ترویج فرهنگ تلاش و همکاری و نشاط اجتماعی؛ توجه به رفع محدودیت ها و آسیب ها؛ قابلیت الگوبرداری و اجرا در سایر مناطق؛ محتوا و شیوه اجرای نو و باکیفیت و استفاده از ظرفیت مفاخر علمی.

در ارزیابی برنامه های ارسالی، ۷۰ درصد امتیازدهی بر اساس فعالیت های انجام شده در بازه زمانی فروردین تا بهمن ماه ۱۴۰۱ و ۳۰ درصد ناظر بر ایده ها و طرح هایی است که در آینده و با حمایت های مردمی و دولتی اجرا می شود.

متقاضیان می توانند تا ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲، از طریق بارگذاری اطلاعات اولیه و شخصی مسئولین طرح در سامانه platzaar.ir/villageregister، دریافت رمز عبور از طریق پیامک و تکمیل اطلاعات و فرم معرفی دوستدار کتاب در سایت platzaar.ir، نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند. آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شهریور ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه الکترونیکی اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی به نشانی www.majame.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزار می شود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۲۷
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی