اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان مبتلا به اُتیسم مرکز توانبخشی کودکان طیف اُتیسم (پایدار) در گلپایگان از روز 5 فروردین لغایت 31 فروردین با حضور مسئولین بهزیستی در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان در حال برگزاری می باشد.

نرگس جمالی مدیر مرکز اُتیسم پایدار هدف از برپایی این نمایشگاه را افزایش آگاهی جامعه درباره اختلال اُتیسم برشمرد و گفت: این  نمایشگاه همزمان با ماه جهانی آگاه سازی اجتماعی اُتیسم در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان برای بازدید عموم دایر است.
جمالی با اشاره به اینکه کودکان مبتلا به اُتیسم دارای علائم مختلفی مانند عدم واکنش نسبت به اطراف، فقدان لبخند و عدم واکنش نسبت به صداهای اطراف هستند، افزود : اختلال اُتیسم بخش‌هایی از مغز را که کنترل‌کننده عواطف هستند تحت تاثیر خود قرار داده و فرد در برقراری ارتباط و انجام حرکات بدن دچار مشکل می‌شود. کودکان مبتلا به این اختلال نسبت به همسالان خود در برقراری ارتباط اجتماعی و کلامی با دیگران و نیز یادگیری دچار مشکل هستند‌.
لیلا ربیعی مربی و تسهیل‌گر هنر مرکز اُتیسم پایدار در رابطه با نمایشگاه نقاشی کودکان گفت : هنر نقاشی این امکان را به ما می‌دهد تا با این کودکان رابطه عمیق‌تری برقرار کنیم و همچنین به آنها کمک می‌کند تا قوه تخیل و رویا پردازی خود را افزایش دهند. این نمایشگاه به جامعه غیر اُتیسم نشان می‌دهد که فرشتگان طیف اُتیسم هم از توانایی‌هایی برخوردار هستند که می‌تواند در هنر نقاشی و دیگر هنرها جلوه‌گر شود.
وی در مورد سبک آثار کودکان گفت: بچه‌های مبتلا به اُتیسم کودکان عادی هستند و ما سعی کردیم در انتخاب سبک برای آنان دخیل نباشیم و کاملا آنچه بر ذهنشان خطور می‌کند را روی کاغذ بیاورند.
علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 31 فروردین ماه از ساعت 9 الی 12 به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان واقع در خیابان مسجدجامع مراجعه نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۲۱
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی