اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان در روز یکشنبه 23 بهمن‌ماه، میثم عظمتی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با آقای دکتر خاتمی نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار دیدار کردند.

در این دیدار گزارشی از شرایط کتابخانه‌های عمومی شهرستان توسط آقای عظمتی ارائه گردید و همچنین چشم انداز نهاد طبق دستور العمل برای شهرستان مشخص گردید. میثم عظمتی در مورد نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد غیر دولتی که خدمات فرهنگی شایانی را به صورت مستقیم به مردم جامعه ارائه می‌دهد؛ یادآور شدند : علاوه بر خدمات کتابخانه‌ای در کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه‌ها اجرا می‌گردد و کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک دستگاه خدمت رسان نقش به سزایی در افزایش رضایمندی مردم را دارند . همچنین نقش غیر قابل انکار آگاهی رسانی عمومی و بیداری مردم در کتابخانه‌ها با ارائه منابع و کتب ارزشمند و همچنین اجرای برنامه‌های روشنگری و اقدامات ویژه در راستای جهاد تبیین در این برهه حساس کشور از سمت این اداره و کتابخانه‌های شهرستان اجرا می‌گردد. همچنین توجه ویژه به قشر کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی بسیار مورد توجه بوده و در این زمینه در شهرستان گلپایگان نیز روزانه در هر کتابخانه برنامه‌های متنوعی اجرا می‌گردد.

در ادامه این دیدار دکتر خاتمی،در مورد جایگاه ویژه کتاب و نقش بسیار مهم آن در ارتقای فرهنگی و اعتلای ایران و همچنین در خصوص سیاه‌نمایی فرهنگی توسط دشمنان انقلاب و همچنین به غارت بردن کتب تاریخی کشورمان اشاره کردند. ایشان عنوان کردند؛ کتابخانه آیت اله مرعشی نمونه بارزی از توجه علمای بزرگ شیعه به کتاب و کتابخوانی می‌باشد. همچنین به نقش آیت اله محمدی گلپایگانی در کتابخانه مرکزی شهرستان و اهمیت ویژه‌ای که ایشان به جایگاه کتاب در این شهر قائل هستند؛ اشاره کردند. 

 سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی گلپایگان، در مورد قوانین مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی و همچنین کمبود‌های بودجه و اعتبارات در این سازمان و نظر نمایندگان مجلس در بودجه بندی و تخصیص اعتبارات از محل بودجه‌های فرهنگی برای نهاد کتابخانه‌ها تاکید کردند و این تخصیص اعتبارات را نوعی سرمایه‌گذاری در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور قلم داد کردند. در پایان نیز از کمبود‌های مالی کتابخانه‌های شهرستان و نیاز به توجه ویژه برای رفع مشکلات کتابخانه‌ها صحبت گردید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۲۴
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی