اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب "حاج قاسمی که من می شناسم"  گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور میثم عظمتی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان، محمداسماعیل علیشاهی فرمانده سابق سپاه ناحیه گلپایگان، حسین ناطقی طلبه محقق، جمعی از همکاران و اعضا کتابخانه به میزبانی کتابخانه‌ عمومی آیت اله محمدی گلپایگانی(ره) شهرستان گلپایگان برگزار شد.
در ابتدا میثم عظمتی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه و سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: مشرب و منشور سردار حاج قاسم سلیمانی نیازمند بررسی و دقت بسیار است، از این دقت و تفحص است که می توانیم شاهد پرورش حاج قاسم‌های آینده در کشور باشیم.
وی افزود: به منظور ترویج و بسط زندگی و باز تربیت افرادی مثل ایشان و همچنین با هدف زنده نگه داشتن و تداوم راه و یاد و خاطره شهدای گرانقدر در ایام بزرگداشت سومین سالگرد شهادت جانسوز این ایرانی تمام عیار و مجاهد اسلام و همزمان با روز جهانی مقاومت ویژه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی متناسب با این ایام در کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان برگزار شد.
محمد اسماعیل علیشاهی فرمانده سابق ناحیه سپاه گلپایگان با بیان این که ابعاد مختلف شخصیت حاج قاسم سلیمانی باید به درستی برای همه مردم تبیین شود، این اقدام را از مصادیق جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در عین اقتدار و فرماندهی، خاکسار مردم بود و در حالی که استکبار جهانی حامی تروریستهای تکفیری مانند داعش بود، او با توکل به خدا و قدرت الهی توانست آن‌ها را شکست دهد و داعش را از صحنه جهان محو کند.
وی ضمن ادای احترام به سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان خود برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود. کسی که همواره در مسیر و اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و در مکتب رهبر شیعیان جهان جنگید و از جمله ویژگی های بارز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اخلاص، خدامحوری، دوری جستن از امورات دنیوی، تواضع و فروتنی، عبودیت و بندگی خداوند، شجاعت و رشادت است.
در ادامه حسین ناطقی طلبه محقق با اشاره به آثار مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی افزود :  سردار شهید ما، الگوی بی نظیر ولایت مداری، دشمن ستیزی و مردم‌داری بود که همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشت و در نهایت برای تحقق آرمان‌های خود به شهادت رسید که امیدواریم ما هم بتوانیم در مسیر نهادینه سازی مکتب سردار سلیمانی و آرمان‌های او گام برداریم.
ناطقی ضمن گرامیداشت روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: سخن از حاج قاسم در این آثار سخن از یک ابرمرد است و برای سربازان قلم که با این اندیشه سروکار دارند این راه ادامه دارد.
وی در نقد و بررسی کتاب حاج قاسمی که من میشناسم، افزود : همه چیز این کتاب بالاتر از سطح انتظار است. از طرح جلد که تصویری کم‌دیده‌شده از حاج قاسم در جمع رزمندگان است. از عنوان که علاوه بر درخشیدن اسم «حاج قاسم» دچار تأکیدهای پشت‌سرهم است: «حاج قاسمی که من می‌شناسم». «من می‌شناسم» دارای بار معنایی زیادی است و نشان از رفاقت و نزدیکی راوی به ایشان دارد.
حسین ناطقی در ادامه با اشاره به متن کتاب گفت: از نکات قابل توجه این اثر نشان دادن وجه‌های متعدد و متنوع حاج قاسم است. از سیر و سلوکش. از زندگی شخصی و اجتماعی‌اش. از روابط فردی و خانوادگی‌اش. از شخصیت رزمانه و بعضا طنازانه‌اش. از روحیات نظامی و فرهنگی‌اش، از ارتباطش با شهدا و خانواده شهدا. از همه چیز او در این مجلد سعی شده است یادی شده باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۰۱/۱۰/۱۸
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی