اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

همایش سراسری کتاب رسانه و بصیرت

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰ ق.ظ

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه همایش سراسری کتاب، رسانه و بصیرت به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان برگزار شد.  

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه همایش سراسری کتاب، رسانه و بصیرت به میزبانی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و با همکاری مرکز فضای مجازی بسیج مساجد و محلات شهرستان گلپایگان با حضور میثم عظمتی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، سرهنگ سیدعباس میرکریمی فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان گلپایگان، علیرضا محرابیان پژوهشگر حوزه رسانه و فضای مجازی و دیگر اعضای فعال این حوزه برگزار شد.
در ابتدای این همایش میثم عظمتی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و آرزوی موفقیت برای دوستداران کتاب و کتابداران شهرستان، اظهارکرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پیشران ارتباطات اجتماعی، نقش مؤثری در نگهداری و انتقال دانش و ذخایر علمی و تمدن سازی و ایجاد گفتمان فرهنگی دارند. 
عظمتی با تاکید بر اینکه تا زمانی که خانواده‌ها به عرصه کتاب و کتابخوانی قدم نگذارند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، خاطرنشان کرد: انگیزه و اراده خانواده ها اولین قدم برای توسعه کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین توسعه ادبیات کودک و نوجوان است و خانواده ها مطمئن باشند که اگر کمترین هزینه‌ای را هم برای کتاب انجام دهند در آینده از هزینه‌های زیادی که از بابت بعضی آسیب‌های اجتماعی متوجه فرزندانشان است، پیشگیری می‌کنند. 
در ادامه سرهنگ سیدعباس میرکریمی فرمانده ناحیه سپاه گلپایگان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به اهالی کتاب و فرهنگ،  موضوع کتابخوانی را زمینه‌ساز رشد و توسعه هر جامعه دانست و اضافه کرد: ممکن است امروز ابزار و تکنولوژی‌های جدید فضاهای دیگری در اختیار ما قرار دهند اما هیچ وقت این فضاها به پای کتاب نمی‌رسند بنابراین کتابخانه باید به عنوان یک فرهنگ و هنر نزد ما بماند و توسعه پیدا کند.
سپس علیرضا محرابیان پژوهشگر حوزه رسانه و فضای مجازی در این مراسم اظهار داشت: جای خالی کتاب همچنان به قوت خودش باقی است. بررسی‌هایی که صورت گرفته، نشان می‌دهد متأسفانه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از مسائل ضد فرهنگی برای افرادی رخ می‌دهد که با کتاب و کتابخوانی بیگانه هستند. هرچه ما از کتاب و کتابخوانی فاصله گرفتیم، ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها پر رنگ و پر رنگ تر شد.
وی افزود : فراگیری شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی باعث شده تا گروهی افراد به ویژه جوانان تصور کنند به واسطه‌ی آن‌ها در حال مطالعه هستند، گستردگی شبکه‌های مجازی باعث سرگردانی اکثریت افراد برای مطالعه کتاب در فضای مجازی شده است.
به گفته محرابیان، بهتر است افراد وقت بهینه خود را صرف مطالعه کتاب‌های چایی و آثاری که در عرصه ادبیات جاذبه‌های اصلی خود را یافته اند کنند، همچنین برای مطالعه کتاب در فضای مجازی باید به این نکته توجه کرد که گردانندگان این کانال‌ها با محتوای ادبیات چه اشخاصی هستند و محتوا‌های ارائه شده در چه سطحی قرار دارند و تا چه اندازه درست هستند.

بصیرت

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۱۰
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی