اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

این چند کتاب با عنوان «مرجع بصیر»

پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۱۱ ق.ظ

مرجع بصیر

  همزمان با ارتحال ملکوتی عالم ربانی و مرجع عالیقدر تشیع، آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی(رضوان‌الله علیه)  پوستر این چند کتاب با عنوان «مرجع بصیر» با معرفی ۶ اثر از مکتوبات ایشان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد.

در این پوستر مطالعه شماری از آثار مکتوب آیت‌الله صافی گلپایگانی، از جمله: «آفتاب مشرقین (دفتر شعر عاشورایی)»، «پرتوی از عظمت امام حسین علیه‌السلام»، «فخر دوران (نکوداشت استاد اعظم و زعیم بزرگ جهان اسلام مرحوم آیت‌اللّه العظمی بروجردی اعلی‌اللّه مقامه)»، «فروغ ولایت در دعای ندبه، متن و ترجمه منتخب الاثر فی الامام الثانی‌عشر علیه‌السلام» و «معرفت حجت خدا (شرح دعای اللهم عرفنی نفسک)» پیشنهاد شده است.

مرجع بصیر

فایل پوستر این چند کتاب «مرجع بصیر» را از اینجــــــــا دریافت کنید.

همچنین می‌توانید تصویر جلد و معرفی مختصری از این کتاب ها را در ادامه بخوانید.

 

پوستر این چند کتاب با عنوان «مرجع بصیر» منتشر شد

 

آفتاب مشرقین (دفتر شعر عاشورایی)

پدیدآور: لطف‌الله صافی‌گلپایگانی

ناشر: مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی

تعداد صفحات: ۶۵

او دلداده مولایش حسین بود و زندگی خود را با او پیوند زده بود، شب جمعه در جوار مضجع شریف سید الشهدا علیه‌السلام به خاک سپرده شد. وقتی مراتب علمی و معرفتیِ بلند مرجعی عالی‌قدر، چون مرحوم آیت‌الله صافی با قریحه‌ شاعریِ قدرتمند ایشان (که رهبر فرزانه انقلاب نیز بر وجود این قریحه سرشار در پیام تسلیت‌شان تأکید داشتند) ترکیب ‌شود، چنین دفتر شعر عاشورایی که معارفی بلند را با طنین و آهنگی روح‌افزا به دلدادگان سالار شهیدان ارائه می‌دهد، حاصل می‌شود.

 


 

پوستر این چند کتاب با عنوان «مرجع بصیر» منتشر شد

 

پرتوی از عظمت امام حسین علیه‌السلام

پدیدآور:‌ لطف‌الله صافی‌گلپایگانی

ناشر: کتاب جمکران

تعداد صفحات:‌ ۴۸۸

این کتاب ثمرة بخشی از مجاهدت‌های علمی ایشان در راستای معرفی شخصیت سید الشهدا علیه‌السلام و تبیین ریشه‌ها، ابعاد و نتایج نهضت حسینی است. اثری که عنوان کتاب سال ولایت را به خود اختصاص داد.

ایشان در بخشی از پیش‌گفتار، دلیل نگارش این اثر را چنین بیان داشته‌اند: «در زمان ما بیشتر افکار روی تحلیل حوادث و علل و نتایج وقایع حساب می‌نمایند، و عظمت حوادث تاریخی را از این راه اندازه‌گیری می‌کنند و کتاب‌هایی که موضوع آن تحلیل حوادث تاریخی باشد برایشان جالب‌تر و بیشتر مورد توجّه خوانندگان و نسل جوان و روشنفکران واقع می‌شود.»

 


 

پوستر این چند کتاب با عنوان «مرجع بصیر» منتشر شد

 

فخر دوران (نکوداشت استاد اعظم و زعیم بزرگ جهان اسلام مرحوم آیت اللّه العظمی بروجردی اعلی اللّه مقامه)

پدیدآور: لطف‌الله صافی‌گلپایگانی

ناشر:‌ دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی حاج‌شیخ لطف‌الله صافی‌گلپایگانی

تعداد صفحات:‌ ۱۲۸

ارتباط طولانی، عمیق، گسترده و نزدیک مرحوم لطف‌الله صافی‌گلپایگانی با استاد گران‌قدرشان، مرحوم آیت‌الله بروجردی باعث شده تا این شاگرد خلف و مبرّز، حجم عظیمی از خاطرات و گفتنی‌ها درباره شخصیت، سبک‌زندگی و جایگاه علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی استاد عظیم‌الشأن را در ذهن داشته باشد، که شمه‌ای از آن، در این اثر خواندنی و جذاب برای عوام و خواص به رشته تحریر در آمده است.

از نکات جالب توجه کتاب علاوه‌بر مطالبی که درباره شخص آیت‌الله بروجردی نقل شده، بیان توضیحاتی است در خصوص اهمیت و آثار عظیمِ شناخت مردان الهی، و انگیزه‌هایی که باعث شده تا شاگرد، خاطرات خود از استاد را بنگارد.

 


 

پوستر این چند کتاب با عنوان «مرجع بصیر» منتشر شد

 

فروغ ولایت در دعای ندبه

پدیدآور: لطف‌الله صافی‌گلپایگانی

ناشر: دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی حاج‌شیخ لطف‌الله صافی‌گلپایگانی

تعداد صفحات:‌ ۱۹۴

مرحوم لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در مباحث کلامی و اعتقادی چنان تبحری داشتند که از سوی مرحوم آیت الله بروجردی علاوه‌بر پاسخ به سؤالات فقهی، وظیفه پاسخ به پرسش‌های کلامی و اعتقادی را نیز عهده‌دار بودند.

دعای ندبه یکی از پرمحتواترین و عمیق‌ترین ادعیه مربوط به مهدویت است. در حقیقت یک دوره فشرده از معارف عمیق اسلامی و شیعی با رویکرد فلسفه تاریخ و جریان دو ولایت طاغوت و الله از هبوط آدم تا ظهور است.

در کتاب فروغ ولایت در دعای ندبه، نویسنده محقق به بسیاری از پرسش‌های مطرح درباره این دعای عظیم‌الشأن پاسخ‌هایی متقن، جامع و مانع ارائه کرده‌اند.

 


 

پوستر این چند کتاب با عنوان «مرجع بصیر» منتشر شد

 

متن و ترجمه منتخب الاثر فی الامام الثانی‌عشر علیه‌السلام

پدیدآور:‌ لطف‌الله صافی‌گلپایگانی

مترجم: محسن احمدی

ناشر: منیر (دوره ۶ جلدی)

«منتخب الاثر» به توصیه و تأکید مرحوم آیت‌الله بروجردی توسط شاگرد مبرّزشان در فقه و کلام یعنی مرحوم لطف‌الله صافی‌گلپایگانی درباره مباحث مختلف مهدویت تدوین شده است.

معتبرترین احادیث در منابع شیعه و سنی در ده فصل گردآوری شده و نیز در پاورقی کتاب توضیحاتی به فراخور، از سوی پدیدآور ارائه شده است. این اثر که شاید بتوان گفت مهم‌ترین دایره‌المعارف حدیثی مهدویت در دوران معاصر است، برنده جوایز کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت شده است.

 


 

پوستر این چند کتاب با عنوان «مرجع بصیر» منتشر شد

 

معرفت حجت خدا (شرح دعای اللهم عرفنی نفسک)

پدیدآور:‌ لطف‌الله صافی‌گلپایگانی

ناشر: کتاب جمکران

تعداد صفحات:‌ ۱۲۴

دعای با مطلع «اللهم عرّفنی نفسک...» یکی از مهم‌ترین‌ دعاها در بین ادعیه‌ای است که از سوی حضرات معصومین علیهم‌السلام در باب مهدویت صادر شده است. به رغم کوتاهی متن، معارفی بس عمیق و بلند دارد و از سوی معصومین علیهم‌السلام تأکید شده که برای حفظ ایمان در فتنه‌های سخت و گمراه‌کننده‌ آخرالزمان، شیعیان باید به خواندن آن ملتزم باشند.

مرحوم لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در این اثر، پس از بررسی سند و بیان معانی دقیق الفاظ دعا، به شرح آن می‌پردازند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۱
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی