اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان با محوریت یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، راهکارهای ترویج کتابخوانی و نقش مسئولان در ارتقای مطالعه مفید به ریاست حمیدرضا افتخاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان گلپایگان و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در سالن کنفرانس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمیدرضا افتخاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ضمن اشاره به نامشخص بودن پایان وضعیت ناشی از ویروس کرونا در کشور، به نحوه ادامه فعالیت‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی در مراکز آموزشی، فرهنگی و پرورشی پرداخت و گفت: وظیفه این مراکز، تطبیق برنامه‌های ترویج فرهنگ مطالعه با فضای ایجاد شده در جامعه است و مراکز آموزشی باید علاوه بر بسترسازی مناسب در فضای مجازی، به دنبال اطلاع رسانی و آموزش استفاده صحیح از امکانات فرهنگی باشند.

افتخاری ادامه داد: جایگاه رفیع معصومین(ع) به ویژه امام هشتم(ع) در بین مردم ایران جایگاه ویژه‌ای است و جشنواره رضوی فرصتی برای شناساندن سیره این امام همام است.

وی همچنین از مسئولان دستگاه‌ها و ادارات شهرستان خواست در برگزاری و دعوت مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اداره کتابخانه‌های عمومی همکاری و تعامل داشته باشند و جشنواره کتابخوانی رضوی در اهم برنامه‌های فرهنگی ادارات و سازمان‌ها قرار گیرد.

در ادامه علیرضا احمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان در ایام کرونا، استفاده موثر از فضای مجازی را بهترین راهکار در راستای ارتقای سرانه مطالعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند فرصت بسیار مناسبی برای انس بیشتر مردم با کتاب و مطالعه باشد. کتابداران شهرستان در دوران اپیدمی کرونا این امر را به نحو احسن انجام داده و مانع از تعطیلی کتاب و کتابخوانی در شهرستان حتی در وضعیت قرمز کرونایی شدند.

وی به برگزاری پرشور یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان گلپایگان نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره که به دلیل شیوع کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود، شاهد استقبال خوب شهروندان شهرستان گلپایگان در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال بوده‌ایم و امیدواریم تا پایان مهلت شرکت در جشنواره که اول آبان‌ماه خواهد بود، شاهد مشارکت چشمگیر مردم شهرستان همچون دوره‌های گذشته جشنواره باشیم.

کورس بدیعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دبیر انجمن ضمن تقدیر از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و تمامی افرادی که در راه توسعه کتاب و کتابخوانی گام برمی‌دارند، گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی تمام ادارات و مسئولان استانی قرار گیرد. نهاد کتابخانه‌های عمومی در این مسیر پیشرو است و برنامه‌های ترویجی مناسبی را برگزار می‌کند.

در پایان نیز اعضای حقیقی و حقوقی به بیان پیشنهادات در زمینه فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی پرداختند.

استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان، استفاده از ظرفیت نمایشگاه کتاب در کتابخانه‎های عمومی و در شهرستان به صورت مجازی و حقیقی، تهیه و نصب بنر جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح شهر توسط شهرداری، اطلاع رسانی جشنواره در قالب نامه به ادارات شهرستان توسط فرمانداری و جذب خیرین فرهنگی از  مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۹
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی