اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان، اولین جلسه‌ اعضای کارگروه جام باشگاه‌های کتابخوانی ، در سالن کنفرانس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان برگزار شد.
علیرضا احمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای فرهنگ‌دوست و اهل کتاب اظهار کرد: فعالیت در عرصه‌ کودک و نوجوان، عرصه‌ای مهم و پایه‌ تلقی می‌شود که اثرات فعالیت‌های انجام‌شده در این‌حوزه، ماندگار است و در آینده نقش بسزایی دارد و در واقع این‌گونه فعالیت‌ها مخاطب را به‌سوی علم، آگاهی و رفتارمندی فرا می‌خواند.
در ادامه کورس بدیعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان ضمن تقدیر از اعضای کارگروه جام باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان گفت: یکی از شاخص‌های فعالیت‌های هوشمندانه، تأثیرگذاری آن‌ است و باید فعالیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی بازنگری شوند و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی که جنبه‌ شعاری و اطلاع‌رسانی دارند کاهش داده شود و به فعالیت‌های معرفت‌افزایی و فعالیت‌هایی که تغییر نگرش را ایجاد می‌کنند، توجه بیشتری شود.
بدیعی در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین دوره‌ جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با رویکرد فعالیت در فضاهای مجازی، یادآور شد: تشکیل این باشگاه بهانه‌ای برای افزایش سرانه‌ مطالعه و توسعه‌ فرهنگی است.
وی در پایان سخنانش، کمک به افزایش سرانه‌ مطالعه بین کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و استدلال و مهارت در بحث، قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، بالا بردن اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان با شرکت آنان در بحث‌های گروهی، تشویق کودکان و نوجوانان به خواندن همراه با درک مطلب و... را از اهداف این برنامه‌ ملی عنوان و تصریح کرد: برای محقق‌شدن اهداف باشگاه کتابخوانی نیز سایر نهادهای فرهنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و اداره کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان بازوان اصلی این کارگروه، همکاری کنند.
گفتنی است نظر به روزهای پایانی پنجمین دوره‌ جام باشگاه‌های کتابخوانی و ضرورت هماهنگی و برنامه‌ریزی مؤثر برای مشارکت حداکثری به‌منظور توسعه و ترویج مناسب این امر فرهنگی نمایندگانی از کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، بهزیستی و شهرداری های گلپایگان، گوگد و گلشهر به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در راستای این موضوع  پرداختند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۴
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی