اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

آیین تکریم مادران و همسران شهدا به همت کتابخانه عمومی فاطمیه گلپایگان به صورت مجازی از طریق پلتفرم اسکای روم برگزار شد.

در ابتدای مراسم افشین شفیعی، مسئول کتابخانه فاطمیه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت ام البنین(س)، گفت: 13 جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین مادر قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) و روز تکریم انسان هایی است که با تربیت فرزندانی شایسته حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند.

وی تصریح کرد: امروز روز تکریم مادرانی است که جوانان و فرزندان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب تقدیم کردند و تمام هستی خود را در راه باورهایشان تقدیم کردند و در فراق فرزندان خود سال‌ها چشم به در دوختند و با دعای خود درخت انقلاب را آبیاری کردند. همسران شهدا نیز در نبود سرپرستان خود به تربیت فرزندان شهدا پرداختند و رنج دوری آن‌ها را با سعه‌ صدر به ‌دوش کشیدند و به تنهایی از پس زندگی برآمدند.

حجت الاسلام علی اکبر بیاتی، سخنران ویژه  مراسم با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا بیان کرد: صبر، پایداری و مقاومت مادران و همسران شهدا با تاسی از حضرت ام‌البنین(س) و ولایتمداری ایشان باعث شد تا امروز انقلاب اسلامی با امنیت و صلابت در برابر همه دشمنان ایستادگی کند و این مادران و همسران شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه و ملت دارند. همگان باید قدردان خون شهدا باشیم و به همسران و مادران آنان احترام بگذاریم.

وی در ادامه افزود: یکی از مادران برجسته تاریخ «ام البنین(س)» است که زندگی او مالامال از عشق به ولایت و امامت بوده و در تربیت فرزندان دلیر و شجاع و با ادب چون عباس بن علی(ع) بسیار موفق بوده است و چه زیبا سالروز وفات این بانوی بزرگ روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام بیاتی تصریح کرد: این فرصتی است برای تکریم آن همسران و مادرانی که به ندای پیر و مراد خود حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در دوران انقلاب و دفاع مقدس همسران رشید و فرزندان برومند خود را برای فداکاری در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف آماده و تشویق کرده و بعد از شهادت عزیزانشان نیز با شجاعت، صبر و استقامت و پیروی از ولایت فقیه همواره منادی ، مروج و علمدار خط سرخ شهیدان و اهداف و آرمان‌های والای آنان بودند.

گفتنی است، مراسم با گفت و گو با  خانواده شهید سرهنگ محمد هاشمی، شهید علی مرادی و شهید قاسم علیشاهی ادامه پیدا کرد و این نشست معنوی با تجلیل از همسران و مادران شهدا به پایان رسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۲
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی