اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در  اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان برگزار شد.
جهت نمایش ادامه گزارش به ادامه مطلب بروید:    

ذوب شدن در ولایت، اوج ایمان حاج قاسم و مکتب حاج قاسم همان مکتب امام حسین (ع) است؛
مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور و سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر بیاتی  ،امیر هلاکویی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان و پاسدار بازنشسته  سرهنگ محمد اسماعیل علیشاهی فرمانده سابق ناحیه سپاه گلپایگان در سالن همایش های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان و از طریق پلتفرم اسکای روم برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم علیرضا احمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان  طی سخنانی ضمن خیرمقدم به حضار و مهمانان مراسم، ایام فاطمیه و همچنین اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.
سخنران بعدی مراسم حجت الاسلام علی اکبر بیاتی بود که ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حاج قاسم سلیمانی، دقایقی چند در مقام و منزلت و جایگاه ایشان به ایراد سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام بیاتی بیان داشت : حاج قاسم سلیمانی ارادت خاصی به اهل بیت و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها داشت و خداوند متعال هم مزدش را با شهادت در ایام شهادت آن حضرت، داد .  اخلاص در عمل مهمترین ویژگی این شهید والامقام بود. امروز شهادت حاج قاسم به عنوان یک مکتب مطرح است و خود دشمنان اذعان دارند که شهادت حاج قاسم برای ما خطرناک تر است و این مکتب حاج قاسم باید امروز سرلوحه کار قرار گیرد.زنده نگه داشتن نام حاج قاسم کافی نیست بلکه امروز مکتب حاج قاسم باید ترویج شود
وی افزود : مکتب حاج قاسم همان جریان عاشورا و امام حسین (ع) است؛ حاج قاسم خصوصیات مکتب عاشورا را داشت و قسمتی از آن را می توان در یکی از سخنرانی ها که می گوید «ما ملت امام حسینم، ما ملت شهادتیم» مشاهده کرد و ملت امام حسین (ع) بودن خود یک مکتب و جریان است.
حجت الاسلام بیاتی اضافه کرد: شهید سردارحاج قاسم سلیمانی، اراده و عزم عجیبی در رسیدگی به فرزندان مدافعان حرم داشت چراکه پدران آنان، در آن زمان در سوریه می‌جنگید و برخی نیز شهید شده بودند؛ شهید حاج قاسم سلیمانی مانند یک پدر به تمام معنا به مشکلات فرزندان آنها رسیدگی می‌کرد  و از طرفیبه دخترشان توصیه می نمودند که مبادا خودت را معرفی کنی که من دختر سردار سلیمانی هستم  

در ادامه مراسم پاسدار بازنشسته سرهنگ محمد اسماعیل علیشاهی فرمانده سابق ناحیه سپاه گلپایگان،ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ، سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و همچنین رحلت یار وفادار امام و رهبری حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) را تسلیت گفتند 
علیشاهی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی از جمله افرادی هستند که باید راه و سیره عملی و شهادت ایشان همواره مورد نظر همگان باشد افزودند : ولایت مداری ، مجاهدت ، دشمن شناسی و اخلاص در عمل ،ارادت و تمسک به اهل بیت (ع) ، فرامرزی بودن ، سختکوشی، نظم و انضباط و دقت در امور ،سرعت عمل ، بیان تاثیرگذار ، روحیه انقلابی ، سادگی و صفا ، مردمی بودن ،ارتباط با جوانان ، توجه به اصل کمال طلبی و علاقه به فرهنگ و هنر و کتابخوانی  و .... از  ویژگی های بارز این شهید بزرگوار می باشد. 
وی افزود: از ویژگی حاج قاسم ذوب شدن ایشان در ولایت بود و این که حاج قاسم شش بار به عبارت جلاله والله قسم یاد می‌کند برای این که به مردم بگوید میزان بهشتی بودن یا جهنمی بودن ما ، پیروی ما از ولایت و هماهنگی ما با رهبری است، حاکی از میزان اهمیت این موضوع و میزان ولایت‌پذیری ایشان دارد.  به رهبر و مقتدای خویش عشق می ورزیدند ، از جنبه اعتقادی سلسله مراتبی ایشان مالک اشتر ولایت بودند. ایشان به شدت از ریا و خودنمایی پرهیز میکردند . زلال چون آب و شفاف چون آئینه.
 وی همچنین با  اظهار روحیه سلحشوری و شهادت طلبی این شهید بزرگوار ادامه داد: فرماندهی و رشادت ایشان بی نظیر بود که موجب شد بارها  نشان فتح داشته باشند و برای اولین بار مفتخر به دریافت نشان ذوالفقار از دست مقام معظم فرماندهی کل قوا را شدند. ایشان شیفته شهادت بودند ، در فراغ یاران شهیدش همواره می سوخت و در نجواهای شبانه همواره از حضرت حق طلب شهادت می نمودند.
علیشاهی در پایان سخنرانی خود به معرفی کوتاه کتاب " این مرد پایان ندارد "  از سید علی بنی لوحی ، که در مورد زندگی جهادی سرباز اسلام شهید قاسم سلیمانی می باشد ، پرداختند و پیشنهاد نمودند که این کتاب حتما مطالعه گردد که سبب می شود که خواننده این کتاب ، مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را بیشتر بشناسد.​​​​​​​

در ادامه مراسم امیرهلاکویی مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان اصفهان هم ضمن تسلیت و تعزیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی ، ولایتمداری، اخلاص، جان نثاری و تواضع را  از جمله ویژگی‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانستند و افرودند : راز محبوبیت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز در اخلاص اوست. بنابراین اگر میخواهیم حاج قاسم باشیم و حاج قاسم‌های دیگری تربیت کنیم، می‌بایست خود را به چهار ویژگی معنوی مهم و بنیادی تربیت کنیم: «اخلاص»، «اعتماد به خدا»، «بصیرت» و «ایثار و گذشت». آری این ویژگی‌ها «قاسم سلیمانی» را تبدیل به «سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی» کرد و این است راز محبوبیت حاج قاسم ..
 

پس از اتمام سخنرانی محمدرضا ربیعی شاعر گلپایگانی به شعرخوانی پرداخت و در ادامه گروه سرود ولایت پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی  روستای نیوان سوق  سرودی را در وصف و مدح محور مقاومت و سردار شهید سلیمانی اجرا نمودند.
 این مراسم با اهدای لوح سپاس به اعضای گروه سرود ولایت پایان پذیرفت.
امید که بتوانیم با بهره‌گیری از راه و مرام و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز، نقشی در سازندگی و آبادانی این سرزمین مقدس داشته و شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم آن بر قله‌های بلند پیشرفت در جهان باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۵
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی