اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

Golpayegan Public Library Office
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان

این وبلاگ جهت معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‎های اداره کتابخانه‎‎های عمومی شهرستان گلپایگان راه اندازی شده است.

بایگانی

آدرس

برای دیدن گزارش و بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید ...

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان، در تاریخ 98/1/26، ساعت 10 صبح  نشست صمیمی کتابخوان با حضور استاد قاسمعلی فراست و آقای دکتر حق دین و اعضای فعال کتابخانه فاطمیه و همچنین جمعی از دانش آموزان مدرسه دخترانه شرف در کتابخانه عمومی فاطمیه گلپایگان به مدت 3 ساعت برگزار گردید.
در این جلسه صمیمی معرفی آثار استاد فراست در حوزه ادبیات فارسی و ادبیات دفاع مقدس توسط خود ایشان به اختصار صورت گرفت. صحبتهای ایشان درخصوص ایام نوجوانی و حضور در روستای فیلاخص و طبیعت زیبای روستا و همچنین ایام جوانی و حضور در دانشکده هنر دانشگاه تهران و بعد حضور ایشان در خرمشهر و تجربه ای که به رشته تحریر درآمد و کتاب با ارزش" نخل های بی سر" را در سال 1361 خلق کرد؛ صحبت کردند. 
همچنین در خصوص سایر آثارشان و ورود ایشان به ادبیات اجتماعی و رمان در گروه های سنی مختلف اشاره شد. گفت و گوی صمیمی اعضای کتابخوانه با ایشان در خصوص برداشتهایی که از مطالعه کتابهایشان داشتند؛ شنیدنی و لذت بخش بود.
در پایان ایشان از حضورشان در کتابخانه فاطمیه ابراز خرسندی نموده و از نشست صمیمی که با جوانان زادگاهشان داشتند، ابراز خوشنودی نمودند.

استاد قاسمعلی فراست به عنوان نویسده ای با ارزش و از اولین کسانی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس فعالیت نمودند، می باشند. برخی از آثار ایشان : کتاب نخل های بی سر ، نیاز، عشق مانعی ندارد، گلاب خانم، افطار ، روزهای برفی ، آوازهای ممنوع، بن بست، هرزندگی یک قصه است و... چندین عنوان کتاب که درحال چاپ می باشند.

در ادامه ایشان از ارتباط ذهنی و عاطفی یک نویسنده با مردم کشورش صحبت کردند و اینکه ذهن یک نویسنده باید بیشتر از دیگران به شرایط جامعه درگیر باشد و احساسات مردم را درک کند تا بتواند از زبان مردم سخن بگوید و واقعیتهای اجتماعی را به رشته تحریر درآورد.

همچنین در پایان به درخواست اعضای کتابخانه از ایشان برای حضور بیشتر در شهرستان و ادامه نشست های تخصصی تر در حوزه ادبیات و رمان فارسی قول گرفتند.

تعداد 5 عنوان کتاب از همین نویسنده گرانقدر توسط خود ایشان به کتابخانه عمومی فاطمیه به عنوان یادبود و رسم یادگار اهدا شد. در ضمن مسئول و کتابدار به رسم یاد بود وتقدیر از این نویسنده و استاد محترم دانشگاه از طرف ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان  جناب آقای احمدی لوح تقدیری به ایشان و اعضای فعال کتابخانه اهدا کردند. در ضمن آقای فراست وجمعی از دانش اموزان مدرسه شرف عضو کتابخانه فاطمیه شدند.  درپایان جناب آقای فراست متنی را برای یادبود  روی صفحه اول یکی از کتابهایشان به نگارش در آوردند. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۷
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی